Aktualności
Jak odpowiednio przygotować grafikę na Facebook?

Osoby zajmujące się prowadzeniem profili na portalach społecznościowych często zastanawiają się w jaki sposób przygotować grafikę aby była ona atrakcyjna wizualnie i oczywiście skuteczna. W świecie social media wciąż niedoścignionym liderem jest Facebook, więc podpowiemy dziś jak w odpowiedni sposób przygotować grafikę na tym właśnie medium.

Parametry grafiki i reklamy na Facebooku

Po pierwsze musimy zwrócić uwagę na wymiary poszczególnych grafik. JeĹźeli zaniedbamy ten aspekt, nawet najładniejszy obrazek będzie wyglądał jakby przejechał go walec :) Przykładowe wymiary grafik na Facebooku:

• avatar (zdjęcie profilowe):
180 x 180 (widoczne 160 x 160 px)
• cover photo (zdjęcie w tle):
851x315 px
• banner na post:
843 x 403 lub 843 x 503 px
• reklama prowadząca do fan page’a:
1200 x 444 px
• reklama linkująca do strony internetowej:
1200 x 628 px

Z czego składa się banner?

Kiedy ustalimy już odpowiedni rozmiar pliku musimy zastanowić się nad jego treścią. Pamiętajmy o tym, że dzisiejsza kultura jest obrazkowa, tzn. że najważniejszym komunikatem naszej reklamy będzie część wizualna: zdjęcie, wizualizacja, rysunek etc.

Kolejną istotną kwestią jest jasność i spójność komunikatu. Na bannerze nie moĹźe być za duĹźo treści. Część informacyjna (to co piszemy na bannerze) stanowi tylko dopełnienie. Jeśli przykładowo wpiszemy zbyt duĹźo informacji czy haseł, rośnie prawdopodobieństwo efektu „ślepoty bannerowej”: facebookowicze nie uznają grafiki za atrakcyjną i nasza praca pójdzie na marne. Hasła muszą być krótkie, proste, chwytliwe i zabawne. Ostatni punkt ze szczególnym uwzględnieniem. Unikajmy patosu i zbytniej powagi – Internauci tego nie lubią! Furorę robią za to zabawne filmiki czy memy – tak więc nie bójmy się komunikatów z przymruĹźeniem oka. Na koniec pamiętajmy o odpowiednich odnośnikach i linkach – np. do naszej strony internetowej, cennika usług etc.

Analiza skuteczności

Ostatni etap to sprawdzenie jaki efekt przyniosła nasza kampania. Facebook udostępnia tzw. statystyki, gdzie moĹźemy sprawdzić: do ilu osób dotarła reklama, ile osób kliknęło w banner lub odnośnik do strony www oraz jaki jest ostateczny koszt za klik. Oczywiście im niĹźsza cena za kliknięcie, tym bardziej efektywna kampania. O zainteresowaniu naszą grafiką świadczą teĹź komentarze, udostępnienia i lajki. KaĹźda branĹźa (kaĹźdy potencjalny klient) rządzi się nieco innymi regułami i co innego moĹźe okazać się skuteczne, więc najbardziej skuteczną metodę trzeba często znaleźć samemu metodą prób i błędów.








Nie ma się co oszukiwać - jeśli chcemy, aby nasza firma czy organizacja odniosła we współczesnym świecie sukces, musimy walczyć o uwagę odbiorcy w Internecie. NiezaleĹźnie od tego, czy posiadamy własną stronę ...
Jest kilka czynników które wpływają na to, czy post opublikowany na Facebooku okaĹźe się sukcesem. Jeśli ktoś nie ma doświadczenia w obsłudze tego portalu, lub nie zajmuje się zawodowo social ...
Posiadanie profilu firmowego na róĹźnych portalach społecznościowych jest juĹź obecnie normą. Jest to świetna forma na nawiązanie komunikacji z naszymi klientami i partnerami biznesowymi, na której w ...